- Dit evenement is voorbij.
Live jazzcafé

olv Marc van den Bosch
ma 1 jun '26 , 19:45 –
ondertitel
Monday Night JazztetZin om mee te eten? Dat kan voorafgaand aan de voorstelling, vanaf 17.30 uur. We serveren onze theaterhap: soep, groentetaart en onze bekende biofrietjes. Graag reserveren via info@beauforthuis.nl.
Het Monday Night Jazztet onder leiding van Marc van den Bosch staat ook deze avond weer klaar om ons te verrassen. De band bestaat deze zomer vijf jaar en heeft een stormachtige ontwikkeling meegemaakt. Ze begonnen nog in coronatijd met het idee van een rehearsalband: een ritmesectie die wat solisten de kansen geeft om op repetities ideeen uit te werken. Maar het liep heel anders: er was een klik tussen de deelenemers en Marc realiseerde zich dat er eigenlijk een complete band van goed niveau met ritmesectie en zes blazers voor zijn neus stond. Dit gaf hem gelegenheid om als componist/arrangeur helemaal los te gaan.
Alle stukken die u vanavond gaat beluisteren zijn zo geschreven of bewerkt dat de kwaliteiten van de bandleden optimaal benut worden. Er is zoals dat hoort in jazz heel veel ruimte voor solo’s , spontane invallen en eigen inbreng van de muzikanten.

